Karnival Kitar Semula - JOM Recycle 2010



Balik Pulau, 04 Sept - Bermula seawal pukul 7 pagi dataran SK Balik Pulau telah mula penuh dengan kehadiran tetamu dan murid untuk program Karnival Kitar Semula - JOM Recycle 2010. Sekali lagi dengan kerjasama Holiday Inn Resort, yang merupakan penaja kepada program serupa pada tahun lepas.

Kali ini, perancangan diatur lebih rapi dengan pelbagai acara dirancang seperti lintas hormat perbarisan, tarian poco-poco, gerai-gerai jualan, kaunter pameran, kempen derma darah, jualan amal dan pelbagai pertandingan. Hujan yang turun agak lebat selepas sahaja acara perasmian membantutkan sedikit kemeriahan program. Namun demikian ia tidak melunturkan semangat para murid untuk terus berkarnival.

Karnival dibuka dengan perasmian dan lintas hormat pasukan kawat oleh perasmi YB Dato Dr. Hj Helmi diiringi oleh En. Zaki Idris (GB) Tn. Hj. Taufik Solung (NYDP PIBG) Ms. Stella Jacob (GM Holiday Inn)





Murid-murid mengerumuni kaunter tiket cabutan bertuah. Dengan derma 2 kg barang kitar semula pengunjung layak untuk satu tiket cabutan bertuah

Antara waris murid yang prihatin menderma darah. Terima kasih atas sumbangan anda.

 En. Zaki Idris (GB), YB Dato Seri Dr. Hj. Helmi Hj Yahya, Ms. Stella Jacob (GM Holiday Inn), Tn. Hj. Taufik Sulung (NYDP PIBG) berdiri memerhatikan persembahan kawad formasi oleh pasukan kawad SK Balik Pulau. 

 Holiday Inn team yang menjayakan karnival. Terima kasih daun keladi

 Pemenang Peraduan Kitar Semula paling banyak dengan berat barang kitar semula 308 kg. Memenangi Baucer Sunday Night Buffet Di Holiday Inn Penang. Tahniah


Cikgu Saad sedang bersedia untuk melancarkan roket pada pertandingan Water Rocket iaitu aktiviti kemuncak pada hari itu.

Peserta pertandingan Gubahan Tuala 

 Jumble Sale - mendapat sambutan hangat dari para pengunjung

Walaupun cuaca yang pada awalnya agak tidak mengizinkan tetapi semua acara yang dirancang dapat berjalan akhirnya. Sebagai penutup pada tersebut adalah penyampaian hadiah temasuklah hadiah cabutan bertuah. Sampai jumpa lagi tahun hadapan.











Responses

0 Respones to "Karnival Kitar Semula - JOM Recycle 2010"

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Return to top of page Copyright © 2010 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by HackTutors