Kejohanan Sepak Takraw MSSPP Zon Balik Pulau 2010




Balik Pulau, 17 Feb -  Kejohanan Sepak Takraw MSSPP Zon Balik Pulau 2010 yang berlangsung di Kompleks Sukan Balik Pulau berlangsung dengan meriah. 16 pasukan dari sekolah-sekolah zon Balik Pulau berentap untuk menentukan kejuaraan sukan pertama tahun ini.


Perlawanan berlangsung sengit dengan pasukan pilihan bersaing hingga ke peringkat suku akhir. Pasukan SK Balik Pulau bermula garang mengalahkan SK Pulau Betong 3-0, dan mengalahkan SK Bayan Lepas 2-1 diperingkat suku akhir.


Peringkat separuh akhir, SK Sg. Pinang agak mengganggu rentak kemenangan apabila akhirnya ditewaskan 2-0. Di gelanggang sebelah berlangsung perlawanan SK Sg. Batu dan SK Sg. Ara yang berakhir SK Sg. Batu menang 2-1.


Perlawanan akhir berlangsung antara SK Balik Pulau dan SK Sg. Batu. Perlawanan agak seimbang dengan kedua-dua pasukan masing-masing menang 1 regu. Perlawanan penentuan regu ketiga SK Balik Pulau ketinggalan dengan 15-19 di set pertama yang akhirnya dimenangi 20-21. Set kedua SK Balik Pulau masih juga ketinggalan hinggalah ke mata 19-15 dimana SK Balik tanpa menoleh ke belakang menang dengan 21-15.


Antara gelagat pemain dan penonton yang dapat dirakam lensa penulis


    














Tahniah kepada Cikgu Haizul, Cikgu Zulkifly dan pasukan Sepak Takraw SK Balik Pulau 2009 dan semua terlibat secara langsung atau tidak.


SK BALIK PULAU teruskan kecemerlanganmu...


Responses

0 Respones to "Kejohanan Sepak Takraw MSSPP Zon Balik Pulau 2010"

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Return to top of page Copyright © 2010 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by HackTutors